Yang sudi mengikuti disini..

Saturday, August 14, 2010

Mood n3 merudum sgt...tolongggg..

Salam Sabtu tuk semua...

Selamat menjalani ibadah puasa..semoga kita semua diberi kesihatan yg baik dan diberkati NYA jua..aminn

Entah kenapa la pulak rasa mood n3 sgt2 down dan jatuh merudum..mungkin aku bizi...bizi sgt ker...malas...ishh mane ley malas..blog bukak hari²...fb ada sikit gak la n3 tu pun jarang²...yg pasti aku masih pembaca setia Blog dan Fb...masih menziarah rakan² maya..cuma n3 tu x sempat jer..sbb nak kena amik masa nak buat ayat lg...nak layan customer lagi kat sini..nak buat keja..kejap nti dah nak balik umah nak masak lagi..jadual lebih padat dalam Ramadhan mcm ni..lg pun rasa nya x der cerita best nak share sgt...ada ke org nak tgok..x kisah la tu..asal aku dpat n3...i'm so hepiiii...yehaaaa...alamak puasa la..ishh..pun juga nak citer bab masak..aku ni bukan pandai sgt n masak ikut menu sukatan pun..bantai jer janji ada rasa dan family suka n kenyang berbuka n sahur...

Gelagat anak berpuasa yg 3 org tu ok la dah besar..cuma Shakir tu je..nak kejut sahur..alahai pujuk rayu mcm² ayat..bila dah time kul 2 ke 3 jer...asik tanya jer..bila nak kul 7 ni..lama sgt la tunggu...so aku pujuk la buat storey itu ini..buat homework n tido..nti bangun je dah kul 7 la..mesti cepat rasa..tapi tu la dia susah tol nak tido siang kecuali letih...setakat 3 hari ni mmg tido jer ptg tu..penat la tu...bila dah buka..wahh makan boleh tahan...lapar la kan..tapi suka tgok dia makan berselera..selalu makan pun sikit² jer...malam² mintak makan lagi..so mmg kena masak lebih skit...apa pun aku seronok melayani kerenah anak bujang sorang ku berpuasa kali ini..alhamdulillah syukur kurnia mu ya ALLAH....anugerah yg amat bernilai bg aku...aminnnn

Kali ni dah masak tu lepak la pulak sampai x snap picas pun...so ada yg sempat je la dapat tepek kat sini..1st day sahur masak tomyam campur..feberet family pun...licinn..amin..

2nd day masak sardin x berape pedas..sbb puasa ni x elok sgt pedas kan..sayur taugeh+kcg panjang+sotong+carot..aminnn kenyang dorang makan...

3rd day masak ayam ber kicap + kentang.. telur scrambles..licin..erghhh..aminn...

Masak mee grg basah ni tuk berbuka semalam..kul 6.40 ptg baru grg..so masih hangat² lg time berbuka tu..licinn..aminn

Mee grg basah tanpa garam..coz guna kicap manis..wallaaa..licinnn

Dan sahur tadi masak cencaru bakar..sbb tgok fb la tu semua masak cencaru..pe lagi aku buat gak la..tergoda..lawan dgn sambal kicap..sayur campur..si anak suka ayah pun suka..licin 4 ekor besar² gak...aminnn...but no pic la pulak...adusss..

Skrg ni dah penin pulak apa nak masak ni ek...buat jemput² udang sedap gak ni..anak² pun suka..nak masak menu apa la pulak...hish penin jap ni..x pe sambil drive ptg ni sambil pk..tuk family mesti kena fikirkan yg terbaik..dan juga tuk kebaikan perut dalam berpuasa jugak..pedas kurangkan..walau mmg feberet semua...sikit² je pedas ok la kan..

So n3 stop kat sini je dulu nak buat keja dan jap kang dah nak kena balik umah masak pulak..itu lah tugas aku kena buat demi kerja dan family kena seiring berjalan...semoga bertambah rahmat ALLAH tuk kami dan semua teman² dalam Ramadhan kali ini.. insyallahhh..

Selamat berpuasa tuk semua dan selamat memasak tuk family...


Apa pun aku adalah aku --> NJ




4 comments:

Cikgu Zam said...

salam kak,
terkejut saya lihat background baru ni, ingatkan tersesat kat taman bunga Ramadhan mane tadi, hehehe, semoga terus menulis dan berkongi pengalaman yang berharga

NJ said...

Salam zikgu zam
Dah lama akak tanam bunga tu..zam yg bizi x sempat jenguk sini..timakasih zam jenguk akak kat sini dan sudi berkongsi cerita akak..semoga zam juga sejahtera disana..aminn

ratusiput said...

jgn mls2 wat entry...eheheh...isk mee grg basah...peberet ratu tu...

eynda said...

Terliur tengok mee goreng tu :-)