Yang sudi mengikuti disini..

Friday, August 28, 2009

6 Ramadhan 1430H

Hari ini adalah hari yg tersgt sibuk...tuk aku la...
awal pagi dah uruskan semua kat rumah..lepas sahur lepas subuh tu mmg x ley layan sgt mater ni..kalau dilayan semua keja x jadi x siap nanti...so yg nak kena settle adalah ROADTAX kereta puan rossitamz..hehehe..semalam dia dtg nak renew roadtax..aku ke pejabat pos..dalam hujan yg turun berterusan..syukur kerana cuaca masih sejuk dalam berpuasa ni..siap keja kat pejabat pos terus balik semula ke ofis..hubby ajak pegi SENAI...sbb ada nak submitt TAKAFUL IKHLAS (Insuran hayat) plak..kami buat semua bisnes yg boleh mendatang kan income bulanan..tapi tuk u all tau..

LIFE INSURAN ni..kalau dah dpt ramai client dalam lebih 10-15 org..u all akan dapat rasa income berterusan selepas 3-4 bulan..dan masa tu nanti kita duk je income dah masuk end of month..tapi lg baik tambahkan jumlah client setiap bulan..sbb dia dpt komisen 35% beb..sehingga 6 tahun..lu pk la sendiri bak kata NABIL..tapi pun boleh jugak mula dgn as a part time mcm aku dulu..skrg je full time sbb keja sendiri kan..ada yg nak jadi AGEN TAKAFUL IKHLAS sila dtg berjumpa saya kat ofis ni...hehehe

eh balik citer aku tadi..oleh kerana hubby keja malam..so aku ler kena drive..sian hubby ngantuk lagi..jam 3.30 ptg kami keluar ofis dan singgah rumah puan rossitamz jap antar roadtax dia yg dah siap tu..dan teruskan perjalanan..dalam cuaca mmg mendung dan gerimis sesetengah kawasan..dalam hati ni duk pk..sempat ke aku ni nak balik nanti masak lagi tuk hari ni..adeiii kalau nak pk je mmg letih dan penat rasa..tapi demi tugas dan cari rezeki tuk family kami aku redha kan walau pun agak lepak rasa..drive pegi balik beb..bukan nak bg alasan berpuasa tapi highway pasir gudang tau jer la..sib jem nya bergerak jgak..time ptg2 tu mmg jenuh kaki aku nak tekan minyak n brek..maklum la keta plak manual..aku ni x reti nak drive keta AUTO sampai hari ni..dah 15 tahun driving..lawak kan..sbb x de la lagi bak kata hubby ku..tapi kalu dah drive keta AUTO hubby kata..yg manual dah x nak nanti..emm..insyallah nanti ada la tu kot..tapi tah la bila pun..doa kan je la akan ada nanti...aminn



Plaza tol..kena bayar tol rm2.10... Persimpangan SENAI



Ini lah dia tempat yg di tuju.. Dan keadaan highway PG time balik..

Dan ini lah juadah berbuka yg dibeli saja dalam perjalanan balik tu..dah 6 lebih mane nak sempat prepare apa dah..cuma sempat grg kentang,nugget tempura dan sotong grg tepung juga masak lauk tuk malam dan sahur sekali...juga hubby bawa bekal sahur dia..tapi dpt beli plak kuih ni mmg sedap la beb..talam pandan dan talam biasa juga popiah basah..

kentang,nugget tempura & sotong grg tepung crispy


Talam pandan dan talam biasa juga popiah basah bersambal



Ayam masak masam manis dan sayur campur bersos tiram

No comments: