Yang sudi mengikuti disini..

Friday, September 25, 2009

Kenanganku dan Hariraya..part 2

Salam bahagian ke 2 cerita hariraya...tidak seperti rutin orglain yg bila bercerita bab hariraya mesti sinonim dgn balik kampung..tapi saya mmg dah x de cerita balik kampung lagi kerana kedua2 org tua kami (mak ayah saya + FIL & MIL dah kembali kerahmatullah)....so hanya rutin menziarah pusara mereka saje dipagi 1 syawal..kesedihan tetap melanda hati ini kerana x dpt ziarah pusara ayahbonda tercinta kerana nun jauh di KEDAH sana...mmg sering kurindui..entah bila akan berpeluang untuk balik kesana...dan paling sayu hati bila anak2 bertanya bila nak ziarah pusara nenda sebelah saya pulak...uwaaaa...tapi kena kuatkan hati dan dari jauh kukirim doa buat mereka semoga diampunkan dosa2 mereka dan ditempatkan bersama2 org2 yang beriman disyurga firdaus yg abadi..aminnn...nak kata x sedih tu mmg tipu la..tapi x boleh nak buat camane lagi..cuma just amik masa duk sendiri mengenang nasib diri diberi allah sebegini...redha dgn ketentuan...tapi sebak dihati tetap ada..kerana aku hanya manusia biasa..x boleh menahan sebak rasa dihati..dan time ni pegi ziarah pusara..tapi tetap nak snap pic gak..org nak kata apa pun cakap la..x elok ke..x bagus ke...asal ada kenangan tuk saya (ada aku kesah)....  






Tengah bizi duk isi air mawar ke dalam air untuk disiram...



Sedia untuk mensedekahkan doa kepada arwah Tok Ayah..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg soleh...aminnn..



Hubby menyiram air mawar dipusara arwah my FIL...



Ini lah pusara my FIL Sahiri Bin Shafie


No comments: