Yang sudi mengikuti disini..

Monday, April 12, 2010

Pabila rindu bertandang..

Salam Isnin tuk semua

Salam rindu juga tuk semua....

Hari ini hati terasa teramat rindu...
Rindu pada masa yang lalu...rindu pada kenangan lalu...
Tergambar semua wajah² yg aku rindu..
Namun tiada lagi kesempatan bersua..
Hanya doa yang mampu ku kirim kan..
Semoga rindu ini terubat jua..
Hanya pada MU ya ALLAH tempat ku mengadu...
Betapa rindu ini..hanya kau yang benar² mengerti dan memahami...

Ku mohon dikuat kan hati..
Kumohon dikuatkan IMAN..
Untuk meneruskan kehidupan
Demi anak² dan suami tersayang..
Aku hanya insan kerdil yang tidak berdaya..
Menahan segala takdir MU yang mendatang..
Hanya aku mampu berdoa dan terus berdoa
Untuk lebih kebaikan dimasa² akan datang

Aku cuba menjadi kuat
Ada masa ku lemah jua..
Ku cuba menahan airmata sendu
Tapi mengalir juga tanpa ku sedar
Hanya yang pasti
Sebak dihati ini
Hanya DIA yang mengerti..

Pada MU jua ku berserah..
Ku mohon kekuatan hati..
Demi keluarga yg kusayangi..


Apa pun aku adalah aku --> NJ

5 comments:

Azita Zain said...

salam NJ...syahdu jer puisi tu. sejak bila plak jiwang2 ni...hehehe. apa2pun mmg seharusnya pada DIA kita berserah...

Ibuhani said...

Salam N....
kalau yg tiada dirindui...
sedekah ayat2 suci alquran n apa jua yg boleh sampai pd mrk.
Kalau yg masih ada dirindui....
sebut n luahkan rasa rindu ketika mrk masih disisi.
Smoga luahan rasa sama2 dimengertikan.
Semoga rindu terubat jua.....
slmt meluahkan rindu sesama yg tersyg :)

NJ said...

Salam kak ita
Tu la jiwang plak ek..tapi tu la rasa hati nak simpan lama nti jenuh nak tanggung...luah la kat sini..eh x tau ke kita mmg jiwang pe..hehehe
Salam kak ani
Insyallah kak..tu saje la cara yg ada..nak ikut kan hati mmg la mati nti asik nangis jerk..
Pada yg ada rindu setiap saat kak..mesti la kena cakap..x cakap nti rugi..org x tau..hehe

Faridah Aziz said...

kak ingat kak sorang jer yang mcm tu...rupanya NJ juga mcm kak juga. tapi sekurang2nya NJ dapat juga luahkan disini.ringan sikit bebanan.mmg...bila rindu datang bertandang tak kira masa...air mata mencurah2 mcm air hujan dek terlalu sedih. hanya pada Allah tempat kita mengadu.teringat kak lagu M.Nasir...Mengapa kanta ini masih berkaca sedangku telah pun terima di dalam redha.

Faridah Aziz said...

kak ingat kak sorang jer yang mcm tu...rupanya NJ juga mcm kak juga. tapi sekurang2nya NJ dapat juga luahkan disini.ringan sikit bebanan.mmg...bila rindu datang bertandang tak kira masa...air mata mencurah2 mcm air hujan dek terlalu sedih. hanya pada Allah tempat kita mengadu.teringat kak lagu M.Nasir...Mengapa kanta ini masih berkaca sedangku telah pun terima di dalam redha.