Yang sudi mengikuti disini..

Thursday, April 29, 2010

Semalam bersama TEMAN

Salam Khamis semua...

Skrg ni kat sini hari hujan..sejuk terasa..nyaman..syukur padaNYA kerana kurniaan begini...dan syukur jua kerana aku masih disini untuk meneruskan hidup ini bersama org² tersayang....nak citer ni semalam la pegi JB TOWN dgn TEMAN ku sorang ni...mmg kawan baik ni...Dee..sekepala lagi..huhu..


Mula pegi ke pej pos dulu renew roadtax..nanti patah balik dari JB TOWN dah close plak kan...so dah siap..keta aku part kan pam minyak jer..naik keta Dee...so kami gerak dalam 1.30 gitu la..naik keta baru Dee la kan..Grand Livina..ermm...destinasi pertama kami ke CWA..sbb Dee nak kena renew lesen sbg egen..dia dah lama x aktif dgn CWA..so last minit la pegi ni...dan aku pun nak submit form investment for customer aku jugak...sekali nak submit form Dee..kena plak cop pesuruhjaya sumpah..aduhh..kena la keluar lagi pegi cari cop tu plak...kami cari tempat yg paling senang parking dan x perlu naik lif bagai tu la..ingat kat sini ada...banyakkk..for info lain kali nak pegi dah tau la kan...atau ada geng kat sini yg x tau ke..share la kan.. 



Dah siap kami patah balik ke CWA (Taman Century) lagi sbb kena submit by last 30/4 ni jer pun...nti expired dah x boleh jadi agen lagi..huwaaaaa...lepas ok je gerak pegi ke sini pulak..fuhhh ramai tol umat..alkisah semua ni last minit jugak la nak clear kan cukai yg dituntut dan perlu settle...Dee tergolong jugak la ni sekali...aku teman kan jer...aku mane penah ada file cukai ni..sbb gaji kecik je dulu kan...tgok muka yg buat e-filing masing² mmg muka org byak duit la pun.....jgn x bayar eh...

Ini lah antara pic yg aku snap...blur la pulak aduhhhh...

X lama kat HASIL sbb buka kaunter banyak tuk last minit ni..kat bawah legar jer...dah siap tu...Dee ajak plak pegi cuci mater kat mane lagi...mesti ramai boleh agak..HASIL dgn area tampoi indah dekat jer kan..ermmm..JAKEL la kami tuju....tapi aku beli sepasang jer kain murah²..lg pun mmg ada sale gila² 98% (tulisan di kain rentang JAKEL tu)..bayangkan..bagi jer la 100% ek..senang kira..hahaha..tapi mmg byak pilihan la kat sana tu...Dee plak dah siap beli kain tuk baju raya...fuhh...skrg ni kan paten kain cotton lembut..cantik² bunga paten baru...bawak duit RM1000 baru syok soping kat JAKEL tu...tapi aku lum dpt elaun dr dear..x boleh soping sakan ler...sampai terlupa nak snap pic plak kat situ...luper sbb mater dah kelabu tgok kain² tu..apa nak kata..

Nak balik ke parking..belok jugak tu ke kedai ARIANI baru...aduh..tgok tudung tu mmg semua cun...sale pulak...aduh tergoda iman aku dan Dee sama..pe lagi...tapi akhirnya kami x beli pun tudung coz dah ada kaler yg sama dgn baju yg dibeli (org pompuan ek..mmg camtu)..tapi aku tetap ukur baju badan aku sendiri..x mo badan org lain nanti ketat plak..hahahaha...

Panjang plak n3 ni ek...sape bosan jgn baca..pegi baca kat tempat lain..baca buku ke..baca suratkabar ke..ekeke...

Balik dari JB Town...jem boleh la tahan..nasib baik Dee ni kategori minah rempit gak..drive boleh tahan..aku plak keja BREK kaki aku...ye la biasa aku drive kali ni duk sebelah..jadi lain la pulak...dah biasa nak camane kan...sampai sini ngam² dgn time anak Dee balik sekolah (form1) ...Dee antar aku tempat park keta dan aku terus ke kedai jumpa dear la kan...

Sekian cerita untuk hari ini..bersambung di n3 seterusnya...



Apa pun aku adalah aku ---> NJ

4 comments:

Unknown said...

Mana pi huruf N kat bangunan persekutuan tu..
jadi TUA lah pulak..mmg lah bangunan tu dah tua..tapi..hee

NJ said...

Salam LB...
kak N la curi pi wak balik buh depan umah..hahahaha

Tah la depa duk repair ke pa tah..sbb x lama lg dah nak pindah bi NUSAJAYA dah semua tu..

geraugebang said...

tengok pejabat tu teringat arwah pak cik kita...tahun lepas, last dia kerja situ...baru ajer meninggal....

dee said...

hehehe... tu la buat last minute kn dh kelam kabut....sampai x sempay makan kite kan...