Yang sudi mengikuti disini..

Thursday, April 29, 2010

Projek tanam taugeh??

Salam petang Khamis semua

Ni citer pasal projek sekolah shakir la pulak...semalam dia bawak balik taugeh yg dah tumbuh..patut la last week dia nak suruh bawak kan kacang hijau ke sekolah...

Shakir      : Mama...esok kan..cikgu suruh bawak kacang hijau..dan
                 botol plastik..

Mama      : Kacang hijau??..nak buat apa tu?...

Shakir      : Cikgu kata nak buat projek sain kat sekolah..

Mama     : Ooo ye ke...sikit ke banyak?? (pojek sain ek..dasat ayat tu..hehe)

Shakir     : Banyak..mcam mama masak bubur tu la...

Mama     : Mak oi banyak nye..x kan cikgu nak masak bubur plak kot..hahaha


Lawak la bujang sorang ni...aku ni pun sms la cikgu dia tanya...rupa nya nak tanam..so aku bagi je la dalam 20 biji...dan hasilnya..taraaaaaaaaaa...


Pokok taugeh yg dah tumbuh tinggi...sayang tol dgn pokok taugeh dia ni..


Layan je la anak oh anak...


Apa pun aku adalah aku --> NJ

5 comments:

kakcikseroja said...

Salam N..

agak2 sampai bila dia nak simpan pokok tauge tu??? :)

NJ said...

kak cik
tah la tu..x tahan lama pun...kena buat yg baru..sbb dia nak yg lain..hehe

Azita Zain said...

hahahha...kalau tak, mesti ada org jual tauge dpn kedai yg jual insuran2 tu...! hehehe

NJ said...

Ha tu la kak...adoi..akak ni lawak la..jual taugeh lak ek..

Tapi kak lain kali kita x yah beli dah,...boleh buat sendiri senang je kata shakir..ekeke

ratusiput said...

amboi...ramping2 pokok taugeh anak kak Nj ni ye...ehehe..