Yang sudi mengikuti disini..

Saturday, October 3, 2009

2 hari yg berlalu..

Semalam mmg hari dah ditimpa penyakit M....pe lagi la..balik umah tgok ada nasi byak dalam rice cooker...sinsing lengan baju..potong bawang..potong apa yg patut..maka jadi la nasi goreng ni..semalam tu jalan2 g blog sape ek..luper plak..tgok ada nasi goreng campur serunding daging..so copy paste jer la menu tu..tapi dgn version sendiri ler..letak cili padi..pk nak pedas..sekali kureng lak pedas nya...hidangkan bila hubby dah tiba kat umah malam tadi..hubby cakap "wah...special nampak?...siap dgn keropok ikan lagi..!!...ok la tu kan sesekali hidang panas2 nasi goreng ni mmg sodap dgn nes o panas tuk hubby tercinta...anak2 pun suker..licinnn wa cakap lu....




Yang jadi penyakit M tu pun lagi..sbb duk pk nak nak exam esok (ari ni la 3/10/2009)...baca paper soalan bocor tu pun adeiiii jadi malas lak..baca jgak la sbb nak lulus jugakkkkk..mestiiii...exam bulan lepas TBE (TI) dah lulus..aminnnn

Dan hari ini hari yg dijanjikan date tu dah tiba...pagi2 aku dah siapkan masak tuk anak2 kat umah..masak kicap bersos cili jer pun...tapi anak2 suker tu yg penting dorang kenyang ditinggalkan sehari ni..




Dan ini lah tempatnyer...SKM Seri Perling (Taman Perling)...semua calon mmg kena dtg kat sini nak exam sbb bg warga JOHOR yg nak exam yg melibatkan dunia INSURAN kena dtg kat sini..baik Insuran Hayat,Insuran Am,atau Invesment Link..dan aku pun kesini la untuk menduduki EXAM tu...ramai jugak org yg nak exam hari ni..tapi tu la..majoriti bangsa cina yg ramai...org melayu kita x sampai 50% dari yg hadir...
tolak dari umah kul 1.15pm..on de way pegi jalan jem plak start kat area Taman Daya..adeii..doa je la aku harap sampai on time..2.30 dah nak start exam..tamat kul 3.45 aku dah abis jawap..semoga lulus dgn baik nanti..doa kan ye..aminnnnn




Tamat sessi jawap soalan tu aku..terus balik la..sbb nak pegi kedai jap tgok hubby sorang2 sian dia...on de way balik..jem jugak jalan..sbb hujan agak lebat ptg ni...sms hubby nak makan apa..aku singgah Tesco Seri Alam jap beli kan food tuk hubby sian dia lapar..sbb masak tadi tu hubby dah g kedai so dia x makan lagi yg aku masak tu..




Tuk hubby beli Hot Plate Yee Mee + Black pepper souce




Dan aku claypot Chicken rice + Vegetables & mushroom
makan dan makan...malam ni nak pegi open house rumah my nephew plak kat Felda Cahaya Baru...makan lagi..adussss...seksa perut ku..tidakkk..kena jaga makan ni..heheheh..boleh ker..kalau dah jumpa kaum kerabat ramai2..hilang ingatan dah kang...ok la akan bersambung nti..nak pg open house dulu..zasssssssss








No comments: