Yang sudi mengikuti disini..

Friday, October 9, 2009

Salam hari Jumaat

Salam hari jumaat dah ek..terasa masa begitu pantas berlalu meninggalkan kita...aku rasa makin cepat masa berlalu sejak akhir2 ini..entahla aku je rasa mcm tu..ke org lain pun sama...tapi kalau kita sibuk dgn tugasan mmg akan terasa masa cepat berlalu..(ke aku je perasaan ni)...ah peduli la...cuma yg aku rasa skrg ni mesti nak update 1 tajuk setiap hari kat blog aku ni..tah skrg ni rasa mcm x update blog ni..ibarat kata mandi x pakai sabun la kan..(mmg ar x senang duduk sbb gatai..ekeke)...tu la aku rasa skrg...pagi ni duk tgok pokok2 tanaman hubby ku la..dia la yg tanam aku x ley tanam tangan PANAS org kata la..tapi tah la pecaye ke x aku x pasti la kebenaran tu...tapi hubby mmg tanam apa pun semua menjadi..pokok segala pokok..tanam pokok pelam EPAL kat depan pagar sebelah pokok sireh tu..dpt juga la makan hasil pelam tu cuma berbuah x byak sekali jadi tu..dpt la makan anak beranak kami..aku mmg suker pelam..tapi yg masak..muda tu dah x nak skrg..cuma dulu2 la masa pegnant anak gegirl je..ish melalut lak ek..citer pelam ke pegnant lak..ada yg ngences lak tu kang..sori2...




Ni antara pokok bonzai kesayangan hubby..






Yang ni pokok diambil kat rumah arwah FIL..dulu dah kering semua daun..ni tumbuh balik daun..ijau..hubby jaga elok..



Antara koleksi bonzai hubby yg ada..masih kecik2 lagi ni..



Ada juga sireh..saper nak buat hantaran bertunang ke kawen ke meh amik la..free jer..tu tepi tu pokok pelam epal yg aku maksudkan...dah besar tinggi skrg..hubby kata bagi asap rokok dia jer hari2...sbb smoke kat luar rumah...kosi ni la tempat dia duduk smoke...erkkk..dalam rumah sorry...RISTRICT AREA FOR SMOKE



1 comment:

Anonymous said...

Salam sejahtera,

Kami ingin menjemput anda menyertai komuniti blogger bagi mempromosikan blog anda secara PERCUMA di laman web kami. Jom berkenalan dengan blogger-blogger terkemuka dan berkongsi tips dengan mereka.

Click pada butang 'Tutorial' untuk mengetahui cara menggunakannya.

Daftar sekarang: Blogger Malaysia [Blogger's Meeting Point]

Malaysia Boleh!