Yang sudi mengikuti disini..

Saturday, October 24, 2009

Pakai teropong la pulak

Salam hari sabtu..n3 ari ni nak citer pasal dah kena pakai teropong sbb baca dekat2 dah x clear...apa lagi mr hubby suruh pg la tempah teropong...juga menandakan diri sudah semakin senja..harap x luper la dgn usia yg semakin banyak kiraan nya ni..insyallah masih ingat dan sedar...tapi bab nak pakai teropong ni..adeii mmg kalau boleh x suker..x suker..x nak..x nak.....tapi apakan daya..duk ngadap pc jer hari2..dulu masa keja je dah 17 tahun...skrg ni ngadap pc lagi..kat ofis kat umah...mane2 dan la...hahahahaha...dah tu lu pk la sendiri kan..kalau mater tu pun nak juga kena bantuan sbb dah letih pun...

Dan yg paling ada sikit kecut tu kan apa..time musim raya2 lepas tu drive malam2..ujan lebat lak tu..silau tahap gaban dah mater ni...sib x eksideng..kalo x...tah la..ish mmg bahaya kalau paksa x pakai teropong ni...

Dan ini lah dia cik teropong..order seminggu lepas..semalam dah siap...test pakai..adusss penin penin lalat..cenoning kepala ku ini plak..mmg awal2 mcm tu la kan pakai teropong ni..itu la kata ms siew yg assist kat kedai teropong tu...dah hubby yg bayar aku order je la kan...nak x nak terpaksa jugak la belajar2 pakai....zasssssssssssss





Ini lah paten yg dipilih..x reti nak pilih paten pun..kalau RAYBANS tu mmg ar tau..hehehe



Dan ini lah tuan nya memakai teropong baru...ahhh tidakkkk...
ku x rela sebenarnya....hahaha

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ni menu masak pagi tadi..penin2 kena masak gak tuk anak2 tu kan...simple sgt2 masak pun...ni jer la pun..



Kentang berkicap + soo hun...(tgok umah AM flora ari tu..maka jadi la cam ni)...
tapi ni masak sendiri eh..x kopipes org nye pic tau..hehehe
Pic ni semua pun blur macam mater akakkk jugak dah....uwaaa



Ni ikan cencaru goreng jer...cicah sambal kicap...(hari kicap sedunia..hahahaha)

4 comments:

h4ni3 said...

ahahaa.. kicap pun kicap lah kak.. janji perut kenyang.. :) rajin2 pakai teropong tu tau. jaga leklok, jgn salah letak lak. hihi

NJ said...

salam h4ni3
tengkiu sbb ingatkan akak.. insyallah kena teruskan jgak pakai tu..sbb takut x jelas nak wat keja baca dokumen salah plak dah x betol nti..

NJ said...

salam h4ni3
tengkiu sbb ingatkan akak.. insyallah kena teruskan jgak pakai tu..sbb takut x jelas nak wat keja baca dokumen salah plak dah x betol nti..

kakcikseroja said...

Salam NJ..

kakcik ni kalau tak pakai teropong, memang tak boleh membaca la jawabnya.. :(