Yang sudi mengikuti disini..

Wednesday, October 21, 2009

Masak apa hari ini..

Ini lah menu hari ni...b4 g ofis kena masak tuk anak2 dulu kan..masak simple2 jer pun..yg penting anak2 x lapar ditinggalkan..dan sempat sekali bawa bekal ke ofis sbb nak makan dgn hubby...dia ada di ofis waktu siang minggu ni coz keja shif malam..
mari kita lihat aksi2 menu hari ni..zasssssss



Cik ketam tengah beratur nak masuk periuk ni...



Ikan2 ni pun sama beratur nak masuk ke kuali tuk digoreng..
 


 Dan ini lah hasilnya cik ketam di Masak Gulai Lemak
 


Dan ni ikan yg digoreng garing...siap untuk disantap..





6 comments:

kakcikseroja said...

Kalau tambah sayur tumis air ngan sambal belacan, mesti lagi terangkat ni.. tambah pulak nasi panas.. perghhhhhhh.....

ain said...

sedapnya cik ketam tu!!!

ima said...

wah!!! berseleranya makan berlaukkan lemak ketam...lawan pulak dgn ikan goreng garing ni...

lagi berseleralah bila makan bertemankan...hehehe

geraugebang said...

lemak ketam nampak. Rugi orang macam kita tak tau makan ketam ek. Tengok je la orang makan.

Ernie said...

sedapnya ketam masak lemak tu kak...
boleh hantar sikit??? hehe

NJ said...

to kakcik
sebenarnya ada buat sambal pelam.. luper nak snap plak..hushhh mmg cili padipedas..kalo x pedas mr hubby x lalu makan ler..
to ain
mmg sedap..kalau lapar...hehehe
to ima
tu la makan x ingat2..kang naik berkilo2 baru padan muka akak..hehe
to gerau
naper lak x ley makan ketam ek.. sian kan..rugi woo..hehe
to ernie
ok nti next masak akak sent lalu email eh ernie..ekeke