Yang sudi mengikuti disini..

Monday, November 16, 2009

Ada apa ek hari ni

Salam hari isnin tuk semua yg berkunjung kesini...Isnin je semua org malas2 nak g keja kan..faham sgt tu..lg ler kalau mcm kat sini ni..cuaca dingin menyeliputi tubuh..hujan la kan...skrg ni pun masih hujan berterusan..tapi aku suker dan syukur..kerana sejuk dan nyaman je rasa..amin...hari ni bz la jugak ada tugasan kena siap kan..malam tadi pojek nak merajin kan diri buat Triffle menjadi..so terhasil la ia..anak2 suker je skrg ni mama dorang rajin skit nak masak2 pun kan...perubahan kelebih baik dan untuk insan tersayang amat bermakna dalam hidup aku..smoga byak lg perubahan berlaku dan mengharap keajaiban anugerah ILLAHI..insyallah...mohon diberi kelapangan waktu dan dpt membahagikan kesemua bahagian yg perlukan masa aku..hubby..anak2..kerja..amal ibadat..diri sendiri..dan masyarakat persekitaran..nak cakap masa mmg mcm x cukup..tapi kena guna sebaik kesempatan yg ada...dgn kebijaksanaan kita sendiri tanpa membuang masa berlalu pergi tanpa di isi dgn yg bermakna...apa pun semoga perjalan hidup kita semua berjalan lancar..insyallah..apa yg berlaku tetap berlaku dan yg mendatang kita x tau..hanya mohon yg lebih baik tuk hari esok...wallahua'lam..

Ini lah dia konon dtg plak rasa R dalam diri malam tadi buat triffle ni..(mcm x jadi jer plak)...apa pun secukup rasa manis dan anak2 suker..hubby pun cakap..emm sedapnyer..nti buat lagi yang eh...emm aku pun suker la org suka makan kan...(dalam perasan jap ni)..tapi dalam hati ni berkata2..nak kena buat lagi sampai jadi yg cantik.. menarik..debommmm..

Ini sebenarnya TRIFFLE yg pertama aku buat..dulu2 kira puding jer pun pada aku...1st time buat puding jagung masa umur 22 tahun..tuk letak kat dulang hantaran bagi hubby..ahh tidakkk..kena belajar lagi dan lagi...mesti2...




Buah 'Pisang Kaki" potong kecik2..tabur kat atas..bila makan rasa manis n rangup la..walla...x de dijual dipasaran beb..ekeke



Yang ni pulak sbb tuang masa panas maka bercampur gaul la semua..(ilmu masak x de mcm ni la kan)..tapi ok gak rasa dia..licinnnn..

Pagi ni masak mee hoon goreng ni jer tuk anak2..Reen nak bawa kesekolah sbb hari ni ada jamuan akhir tahun..so bekal kan la tuk dia...anak2 kan mmg excited je apa cikgu pesan suh bawak..dan sekali bawak g ofis tuk hubby makan ler...




Sekali pic ni blur plak..adussss...layan jer la...mee hoon simple mimple je ni..


Buat n3 ni dari kul 5 tadi..tapi kerana time keja kan..customer walk in..so terbantut2 la pulak..tapi mesti nak jugak buat n3..hehehehe...layannnnn


Apa pun aku adalah aku ---> NJ

5 comments:

geraugebang said...

amboi, bukan main NJ. bertriffle, triffle pulak.

♥cybermummy♥ said...

Lapar nya perut pagi ni . Sebab semua blog kawan2 meghidangkan makanan yang sodap2 belaka ..

ain said...

tu hari sy ada buat triffle gak. tp mcm x jd sgt. malas pulak nak post kan dlm blog!

CIKGU ZAM said...

selamat bekerja hari isnin. semoga Isnin satu permulaan yang baik,

NJ said...

GERAU
nak belajar2 la gerau..x pandai lg ni..ishhh nak kena buat lagi lak
cybermummy
kalau tgok time lapar mmg ler..tapi kalau dah full mmg x nak pun kan..hehehe
AIN
ala ain tunjuk la kat akak nak tgok gak..akak pun malus tapi nak tgok sendiri pun..tapi kena belajar dari kegagalan ni..ekeke lepas ni buat lagi dan lagi..