Yang sudi mengikuti disini..

Friday, November 6, 2009

Menu hari Jumaat

Hari ni nak masak tuk anak2...tapi hubby keja pagi dah 3 hari dia x dpt makan menu masak lunch..sian kan..dah keja pagi g kul 7 balik keja aku dah kat ofis camane nak dpt makan...dia pun terus g ofis lepas time keja kul 430 tu...so x merasa la apa yg dimasak tuk lunch 3 hari ni...x pe minggu keja malam nti masak lagi eh..


(Jam 7.10pm tadi)

Dear : Dah lama x rasa masakan u la yang
Aku  : Camane nak rasa..masak tuk lunch x de kat rumah...
         balik petang dah ke ofis terus..bawak kang basi lak lauk tu semua
Dear : Sian kan x dpt makan
Aku  : Apa nak buat tunggu la esok lusa weekend ayang masak eh..tapi x
         pe u tgok pic ni jer ek..hehehe

Beli ikan ni 4 ekor kecik2 jer pun..kalau biasa 2 jer..ni kecik dapat la RM10 4 ekor tu..mmg kecik..goreng 1 masak masam manis sos chili thai 3...anak2 mmg suker ikan siakap ni..laju jer makan..aku pun suker kalau anak2 makan byak...aminnn..



Siakap masam manis SOS CILI THAI (Life)



Siakap goreng



Buat jelly puding mangga ni..



Banana split - Versi Shakir...aduhai..x cukup aksesori la ni..


Sekali kena siram ditutupi sampah ilang ruper ikan tu daaaaa....x agak2 nak letak bahan ek..apa pun syukur dgn rezeki tuk hari ini..anak2 kenyang tu yg penting..aminnn


Dan....aku adalah aku ----> NJ


3 comments:

ain said...

sedapnya puding mango tu!!! teringin pulak nk buat.hehe

NJ said...

ala ain puding jelly biasa jer masak dalam piuk tuang dalam acuan..sejuk kan dannn... makannn..licinnn..anak2 suker..jom kita buat lagi..

Kakcik Seroja said...

Merayap pagi-pagi ni ke rumah kengkawan, memang akan melaparkan perut. :)